Bok How to Build high performance LS1 V8

Bok How to Build high performance LS1 V8

Bok How to Build high performance LS1 V8

SA Design bok - How to build High Performace Chevrolet LS1/LS6 V8
kr 449,00
På lager: Sendes i morgen
Varenummer
LSXSA86

SA Design bok - How to build High Performace Chevrolet LS1/LS6 V8

I 1997 gjorde Chevrolet det utenkelige: den redesignet den mest populære og mest modifiserte motoren i amerikansk historie. Chevrolet small-block V-8 debuterte i 1955, og med sin ankomst hoppet Chevrolet øyeblikkelig til forkant i hodet til både hot rodders og ytelsesentusiaster. Mens motoren vokste i slagvolum og teknologi i løpet av de neste 30 årene, forble dens grunnleggende design uendret ... frem til 1997, da generasjon III LS1/LS6-motordesign ble introdusert. LS1-motoren dukket først opp i Corvette fra 1997, og fulgte snart i Camaro, Firebird og tusenvis av Chevy-lastebiler og SUV-er i full størrelse. Denne boken er viktig for entusiasten som ønsker å få mest mulig ytelse ut av denne motordesignen, men som bare er kjent med de eldre Chevy small-blocks. Sammen med fullfargebilder inneholder denne boken alt du trenger å vite om disse motorene, inkludert den vanskelige demonteringen og installasjonen av motoren, enkle motorbolter, elektroniske kontroller for Generation III-motoren og detaljert motorkonstruksjon på fire forskjellige effektnivåer .

 

Utdrag fra boken

 

Historie

Gen III V-8 er rett og slett et kunstverk. Dette er tydelig når du tenker på hvor mye den er i stand til i forhold til den enkle designen. Dette er som mange flotte design - de virker ikke så imponerende til å begynne med, men jo mer du ser på dem og jobber med dem, innser du de subtile detaljene og egenskapene til alle aspekter.

 

Grunnleggende LS1 motor

Gen III V-8 valvetrain-design er felles for alle Gen III-motorvarianter. Dette er flott for hot-rodders, fordi LS6 ventilfjærer eller '02 og senere LS6 hulstammeinntak og natriumfylte eksosventiler vil passe i andre Gen III-motorer som bruker samme størrelse ventil.

 

Oppgradering av LS motor

Alle GM-oljepannene kommer med sveivvindbrett og oljeoppbevaringsbrett for å minimere olje som pakker seg rundt sveiven og skvulper i veivhuset. Legg merke til at F-body-pannen er forkortet ettersom den ikke passer inn i den grunne frontdelen av pannen, men 'Vette- og lastebilbrettet har full lengde.

 

Hvordan ta ut og inn en LS-motor

Når du skiller motorholderen og kjøretøyet, må du være årvåken med å sørge for at alle ledninger, slanger og komponenter er frakoblet og fri fra kjøretøyet.

 

500hk+

Prosessen med å bygge en legitim 500+ hestekrefter 5,7-liters LS1-gatemotor er fullstendig dokumentert her for deg å gjenskape. Hvis du skal kjøre ettermarkedskomponenter, trenger du litt profesjonell hjelp med noe av maskinarbeidet, men bortsett fra det, bare å bytte inn disse komponentene vil gi deg en 500+ hk V-8-motor — sjekk ut dyno-figurer på slutten for å se selv!

 

Gen III Vortec Truck motorer

Den endelige installasjonen av MagnaCharger-kompressoren ser nesten ut som den kunne ha kommet fra fabrikken. Den bruker fabrikkens luftrenserboks, frontdrev og ledningsnett. Motoren vil kreve premium drivstoff siden det økte innløpstrykket øker det dynamiske kompresjonsforholdet.

Mer informasjon
Ean 9781932494884
Produsent LSX
Se mer fra LSX
-